Een praktijkgericht boek waarin duidelijk wordt hoe kwaliteitszorg een positief veranderingsproces in een organisatie op gang kan brengen en hoe een kwaliteitsmodel daarbij een hulpmiddel kan zijn. Aan de hand van praktijksituaties worden kansen en valkuilen belicht.
en draagvlak’ ‘Kwaliteitsmanagement
en draagvlak’
Werken aan kwaliteit is meer dan een systeem opzetten, het betekent continu veranderen. Om dat mogelijk te maken is draagvlak nodig, de medewerkers bepalen uiteindelijk het succes van kwaliteitsbeleid. Kwaliteitsmanagement heeft twee kanten: de harde kant van het systeem en de zachte kant van de mensen die ermee werken. Dit boek gaat over de zachte kant.
en interne auditing’
Auditing is een onderzoek om zwakke plekken in een kwaliteitsmanagementsysteem op te sporen. Dit boek behandelt hoe het proces verloopt, wat verwacht kan worden van de auditor en wat er gebeurt met de resultaten. Het boek bevat praktische tips en suggesties om een auditsysteem op te zetten en te onderhouden. Praktijkvoorbeelden tonen wat de winsten, maar ook wat de valkuilen kunnen zijn.
Dit boek biedt praktische tips om de eerste stappen te zetten in het traject van kwaliteitszorg en laat zien hoe een kwaliteitsmodel daarbij een uitstekend hulpmiddel kan zijn. Aan de hand van praktijksituaties worden de winsten en valkuilen bij het werken aan kwaliteit belicht.